Galerie Langhans, založená v roce 2003 jako součást revitalizace domu Langhans, představila nejen současnou světovou fotografii, ale i historický odkaz jednoho z nejvýznamnějších ateliérů v Čechách. Její výstavy a prostor pro setkávání odborné i laické veřejnosti zanechaly výraznou stopu v české kulturní scéně.
Galerie Langhans, otevřená v roce 2003, představuje novou kapitolu v bohaté historii slavného Ateliéru Langhans. Po objevení tisíců skleněných negativů v roce 1998, které přežily destruktivní zásahy komunistického režimu, se Zuzana Meisnerová, pravnučka zakladatele ateliéru, rozhodla nejen obnovit budovu v pražské Vodičkově ulici, ale také navázat na fotografické dědictví rodu Langhansů. Namísto komerčního využití se část budovy proměnila v nekomerční galerii věnovanou současné fotografii, čímž vznikl jedinečný prostor spojující historický odkaz a moderní umění.
Galerie Langhans zahájila svou činnost výstavou Tváře doby: Pocta statečným, která oslavila významné politické vězně padesátých let. Šestice českých fotografů, mezi nimi Václav Jirásek a Ivan Pinkava, zachytila současné podoby těchto osobností. Výstava měla silný morální a společenský přesah a pomohla položit základy pro další směřování galerie, která se zaměřila na spojení historického dědictví a aktuálních témat.
Mezi významné výstavy Galerie Langhans patřila i Aura (2003), která představila ikonické portréty světových osobností jako Marlene Dietrich, Marcel Duchamp či Frida Kahlo. Tyto fotografie byly součástí prestižní švýcarské sbírky Fotostiftung Schweiz. Další významná výstava, Anders Petersen: Tváře života (2004), přinesla českému publiku drsné, ale autentické portréty lidí na okraji společnosti, což otevřelo nový pohled na dokumentární fotografii.
V roce 2005 galerie uvedla výstavu Nazar: Fotografie z arabského světa, kterou kurátor Wim Melis připravil z Noorderlicht International Photo Festivalu. Výstava otevřela diskusi o roli fotografie v arabském světě a přinesla i témata spojená s postavením žen v této kultuře.
Velký úspěch měla také výstava Tokyo Flowers (2009) od japonského fotografa Nobuyoshi Arakiho, jehož provokativní snímky bondáží a květin přilákaly rekordní návštěvnost.
Galerie Langhans rychle získala renomé jako centrum pro současnou fotografii a místo, kde se setkávají umělci a veřejnost. Kavárna a studovna v prostorách galerie lákaly k diskusím o umění, což vytvářelo živou platformu pro výměnu názorů a náhledů na současné fotografické tendence.
S respektem k minulosti a s jasným zaměřením na aktuální fotografii Galerie Langhans úspěšně navázala na odkaz slavného ateliéru a pokračovala v jeho inovativním duchu.